sobota, 9 listopada 2013

TORCIK MALAGA

Pamiętacie lody o smaku malagi? Z rodzynkami? Ostatnio tak mnie naleciało właśnie na ciasteczko o takim smaku i szukałam różnych przepisów w sieci, ale żaden ze znalezionych nie odpowiadał moim wyobrażeniom ;) Więc pomieszałam kilka z nich, trochę dodałam od siebie i efekt końcowy wyszedł taki, jaki mnie zadowalał. Ci, których poczęstowałam, zaciągali się zapachem i mówili: "Jak te lody kiedyś..." Ciasto nie wymaga specjalnie dużego nakładu pracy, a do kawki dla gości - godne polecenia ;)

Składniki:

Biszkopt:
5 jaj
3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
aromat arakowy

Białka ubić na sztywną pianę. Wstawić na chwilę do lodówki. Żółtka utrzeć z cukrem. Dodać kilka kropel aromatu arakowego. Wsypać obie mąki. Do ciasta dodać schłodzoną pianę z białek i delikatnie wymieszać. Dno formy wyłożyć papierem do pieczenia (tylko dno, boków nie trzeba). Piec ok. 35 minut w temperaturze 170*C. Po upieczeniu wyjąć ciasto z piekarnika i z wysokości ok. 50 cm upuścić na podłogę (pozbędziemy się w ten sposób niepotrzebnych pęcherzyków powietrza i ciasto się wyrówna). Wystudzić przy uchylonych drzwiczkach.

Masa:
1 masło
500 ml mleka
1 budyń waniliowy
15 dag cukru
garść rodzynek namoczonych przez kilka godzin w rumie (najlepiej przez całą noc)
aromat arakowy
dżem malinowy (lub inny)

Z mleka odlać niewielką część i rozrobić w niej budyń. Resztę mleka zagotować z połową cukru. Wlać rozrobiony budyń. Gdy będzie gotowy, odstawić do przestygnięcia.
Masło utrzeć z pozostałym cukrem. Dodać kilka kropel aromatu arakowego. Porcjami dodawać budyń i miksować. Na koniec wrzucić do masy odsączone z alkoholu rodzynki. Do alkoholu dodać herbaty tak, by wyszło nam około 1/2 szklanki płynu.

Biszkopt podzielić na dwie części. Nasączyć herbatą z rumem. Na pierwszy biszkopt wyłożyć 3/4 masy. Drugi posmarować cienko dżemem malinowym. Posmarowaną stroną ułożyć na masie. Pozostałą część masy cienko rozsmarować po wierzchu. Udekorować według uznania.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Polub mnie na fb :)